İletişim Kurma ve Eğlence

Düğüm

  • Amaç: Grup içi iletişim, birlikte çalışma
  • Sayı: En az 10 kişi
  • Süre: 5 - 15  dakika
  • Yer: Sınıf içi / Dış mekan
Açıklama: Katılımcılar omuz omuza halka şekilde dururlar. Herkes gözlerini kapatır ve ellerini halkanın merkezine doğru uzatıp yürür ve iki el yakalarlar (aynı kişinin iki elini ya da yanında duran kişinin elini yakalamamasına oyunu yöneten kişinin dikkat etmek gerekir). Herkes iki el yakaladıktan sonra gözlerini açar ve elleri bırakmadan tekrar düzgün bir halka olabilmek için harekete geçerler.



Tuvalet Kağıdı

  • Amaç: İletişim kurma
  • Sayı: En az 10 kişi
  • Süre: 10-30 dakika
  • Yer: Sınıf içi / Dış mekan
  • Malzemeler: Bir rulo tuvalet kağıdı

Açıklama: Oyunu yöneten kişi yerlerinde oturan katılımcılara bir rulo tuvalet kâğıdını verir ve rulodan istedikleri sayıda parçayı koparıp almalarını ister. Herkes kâğıtlarını aldıktan sonra, oyunu yöneten kişi sırayla her katılımcıdan koparttığı kâğıt parçalarının sayısı kadar kendi hakkında bir şeyler söylemesini ister. Her katılımcının kendi hakkında en az bir şeyi diğer katılımcılarla paylaşmasıyla katılımcıların birbirlerini daha iyi tanımaları ve daha yakın ilişkiler kurmaları sağlanabilir.

Öneri:  Bu oyun aynı zamanda çeşitli değişikliklerle bir kültürler arası öğrenme aracı olarak uluslararası aktivitelerde de kullanılabilir.



İnsan Makinası

  • Amaç: İletişim kurma, eğlence.
  • Sayı: -
  • Süre: 30-45 dakika
  • Yer: Sınıf içi / Dış mekan

Açıklama: Grup büyüklüğüne göre 5-6 kişilik takımlara bölünür. Her takımdan kendi bedenlerini kullanarak bir makineyi, eşyayı oluşturması istenir. Her gruptan istenen kendi aralarında tartışarak bir eşyaya kara vermesi ve kendi bedenlerini kullanarak diğer arkadaşları anlayacak şekilde sunmalarıdır.

Gruptaki her kişinin makinenin bir parçası olarak yer alması çok önemlidir. Grupların çalışması, karar vermesi ve prova etmeleri için 15-25 dakika zaman tanınır. Daha sonra hazır olduklarında kendi makinelerini herkese sunarlar. Seyreden katılımcılardan da makineyi bilmeleri istenir. Eğlenmenin yanında katılımcıların beraber çalışmalarına olanak sağlayan ve birilerine daha da yakınlaşmalarını sağlayan bir oyun.



Dalgakıran

  • Amaç: Hareket, gevşemek, ısınmak ve eğlence
  • Sayı: En az 10 kişi
  • Süre: 5 - 10  dakika
  • Yer: Sınıf içi / Dış mekan

Açıklama: Katılımcılar halka halinde sandalyelerinde otururlar. O gün kendini en hızlı hisseden kişi “dalgakıran” olacaktır. O kişi ayağa kalkar ve halkanın ortasında durur. Dalgakıran bos sandalyeye oturmak isterken diğerleri onu engellemek için bos sandalyeye doğru kayarlar. Her zaman bos bir sandalye vardır fakat bos sandalyeye doğru kayan dalga sayesinde anında dolar. Eğer dalgakıran kendisine oturacak bir sandalye bulursa o sandalyeyi dolduramayan ve ayakta kalan kişi yeni dalkıran olur.




 

Yorumlar